fvyvki

+38 098 101 75 75

Як скласти весільне меню правильно? Або ідеальний розрахунок страв на весілля.

%d0%ba%d0%be%d0%be%d1%80%d0%b4%d0%b8%d0%bd%d0%b0%d1%86%d1%96%d1%8f-%d0%b2%d0%b5%d1%81%d1%96%d0%bb%d0%bb%d1%8f-%d1%80%d0%b5%d1%81%d1%82%d0%be%d1%80%d0%b0%d0%bd-%d0%bf%d0%b0%d0%bd%d1%81%d1%8c%d0%ba

     Складання весільного меню часто викликає багато питань у самих наречених, адже це дійсно дуже важливий момент у бенкеті. Правильний підбір страв, їхня кількість та спосіб подачі відіграють одну з основ успішності кожного святкування.
     Саме тому ми підготували для Тебе ці практичні підказки. Щоб гості залишились ситими і задоволеними, а стіл не був порожнім чи навпаки переповненим, радимо врахувати наступні фактори: 

         1) загальну кількість гостей і розсадка. Не лише від кількості запрошених гостей, але й від способу розсадки буде залежати кількість порцій. Є різниця між розсадкою за круглими столами, де вміщається 8-12 осіб та подовгастими - до 20 осіб. Також не забувайте рахувати себе з свідками і повідомити адміністратору про кількості персон за  своїм столом нареченихним. До речі, багато наречених не знає, що страви на столі молодят можуть відрізнятися від тих, що є на столах гостей. Головне, щоб вам все смакувало і ви були задоволені впродовж всього дня! 

           2) кількість жінок і чоловіків серед гостей. Це важливо для розрахунку не лише страв (чоловіки, як відомо, полюбляють більш м'ясні та ситні страви, жінки навпаки - легкі закуски, салати і десерти), а й алкогольних напоїв на фуршет (віскі, коньяк, наливки - для чоловіків, а лікери, мартіні - для жінок).

       3) вегетеріанці/вегани, або гості з особливою дієтою чи алергією. Для таких гостей рекомендуємо замовити окремі салати, закуски, основні страви, солодощі і при можливості це все подати на окремий стіл. 

           4) вік дітей і їхню кількість. Якщо діток менше шести і саме одного віку, то немає сенсу складати окреме меню. Діти весь час будуть бігати і в залі їхній стіл пустуватиме.

     5) кількість застіль або бажаний час початку і завершення банкету. Ця інформація допоможе адміністратору розрахувати правильну кількість їжі (для основних застіль, аперитиву), визначити найкращий час і спосіб подачі і зорієнтувати Тебе в можливості останньої подачі.  Можливі способи подачі страв: індивідуальний або "європейський" , "в обнос" - офіціанти перекладають їжу на тарілку гостя із загальної за допомогою спеціальних приборів, "у стіл" - розміщення страв одразу на столи гостей, або комбінований з усіх перелічених.

     Пам'ятай, що Тобі потрібно з адміністратором детально узгодити все: від годин, точного місця розташування абсолютно кожної локації (столи гостей, наречених, музикантів, фуршетні столи, фотозони, зони розваг, танців та ін.), сервірування, розсадки за кожним столом, до наявності приборів для торту та заборон проведення щоу-прогрма і спецефектів. Цими організаційними моментами займаються весільні координатори. В разі відсутності координації весілля, це потрібно домовитися Тобі. 

           6) пору року. Літнє та зимове меню в ресторанах створюють відповідно до власної концепції і , як приклад, може містити: більше свіжих овочів, фруктів, ягід, легких салатів та закусок в теплий період; і навпаки більш калорійну і ситну їжу - в холодну пору.

      Отож всі організаційні моменти і домовленості вирішені і Ти з адміністратором/шеф-кухарем приступаєте до складання меню.
     Тут головне дотримуватися співвідношення між м’ясом, рибою, овочами, а також видами страв. Для цього ми підготували для Тебе орієнтовний перелік страв:     

- 9-12 видів холодних закусок   
- 3-5 видів салатів 
- 2-3 гарячі закуски
- 1 першу страву
- 1-2 види гарячих основних страв

     Розрахунок меню на одного гостя виглядає наступним чином :
* Холодні закуски - 300 г
* М'ясо – 100-150 г.
* Риба – 50 г.
* Салати – 200-250 г.
* Гарячі закуски – 100-150 г.
* Перша страва – 200-250 г.
* Гаряча основна страва – 300-400 г.
* Десерт - 200-250 г. 
* Фрукти - 250 г.
Хліб – 5 шматків
Тобто загалом  –  це 1,6 -1,8 кг. страв на 1 особу. 

     А тепер більш детальніше :
- холодні закуски - нарізки: м'ясна, рибна, сирна, овочева; канапе; паштети; рулетики; соління та ін. Подача в основному до початку банкету (виняток: коли на столах передбачені лише декоративні композиції та сервірування); 
- салати радимо обирати з такими інгредієнтами, щоб не повторювались: м'ясо, риба/морепродукти, курка/качка/індичка.
Якщо серед холодних закусок є, наприклад, рибне плато, рулетики/млинці з лососем, мус з лосося, то салат з лососем буде не доречним. Те саме стосується салатів з курятиною чи інших інгредієнтів.
Також з адміністратором/шеф-кухарем потрібно узгодити можливі варіанти заправок (кращими будуть соуси, майонези власного приготування або олія). Подача салатів відбувається аналогічно до подачі холодних закусок;
- гарячі закуски (бажано дві). Овочеві, м'ясні, рибні, з морепродуктів, птиці, грибів чи сиру - цей список кожен ресторан може урізноманітнювати залежно від своєї концепції. Також в деяких ресторанах можливий варіант розробки страви саме під Твоє святкування (детальніше про таку можливість та ціну Ти можеш обговорити з адміністратором). Гарячі закуски подаються індивідуально кожному гостю або на загальну тарілку в стіл, або комбіновано і як правило, це відбувається через 15-20 хв. після подачі салатів;
- першу страву (бульйон, борщик чи інший варіант від Твого закладу) ми радимо подавати через 15-20 хв. після подачі гарячих закусок.

     Перше застілля ми рекомендуємо робити не довше, ніж 1 год. 15-20 хв. З двох-трьох застіль, перше найдовше, так як потрібно дати час гостям втамувати голод, трішки перепочити від підготовки, переїздів, вітання молодят. Радимо на довший час не розтягувати перше застілля, так як гості (про що свідчить практика) і так виходитимуть з банкетного залу по свої потребах.

     На друге застілля (в основному 1 год.) ми рекомендуємо подати :
- одну гарячу закуску і при виборі радимо звернути уваги на складники. Вони мають бути іншими, ніж в закусках на першому застіллі; 
- основна гаряча страва в основному це один вид м'яса, якому передує подача рибної закуски. Інколи це мікс (свинина, яловичина, телятина, баранина, птиця). Стейки, цілі запечені частини, які пізніше порційно нарізають, ковбаски чи шашлики - вибір за Тобою. Гарнір до основної страви обирається відповідно до самої страви (найпопулярнішим вибором є картопля запечена чи молода) і для різноманіття подаються овочі-гриль або запечені. Чудовим доповненням будуть різноманітні соуси (гострі, кисло-солодкі, сирні та ін.).
* Порада: варто уточнити склад обраних соусів (наприклад, запах часнику на банкеті буде зовсім недоречним!) 

     На третє застілля, яке триває орієнтовно 30 хв. (виняток: дуже насичена програма або пізній приїзд в ресторан) Ти можеш обрати між:
- однією гарячою закускою
- десертом: весільним тортом та  морозивом
* Порада: при виборі все ж торту, купити і завезти в ресторан маленькі харчові бокси з пакетиками (по всяк випадок). Шматок торта, який гості вже не можуть/не хочуть куштувати на банкеті, з великим задоволенням і з думкою про Твоє весілля посмакують зранку з кавою:). Таке пакування слід обговорити з адміністратором заздалегідь.

     Чудовим варіантом в доповнення композицій на кожен стіл стане роздруковане меню в стилі весілля (так Твої гості зможуть розподілити свої можливості і з легкістю спробувати кожну страву). Також особливою приємністю для кожного гостя буде подяка на тарілці за його присутність.

     Десерти для кенді-бару можна замовити як в кондитерській фірмі, так і в закладі для банкету (тут важливу роль відіграють умови договору від ресторану). Для розрахунку солодкого на одного гостя варто замовити 100-150 г десертів (це орієнтовно 3-5 шт.) та від 100 г торту. Якщо з солодощів планується тільки торт, то в даному випадку радимо замовити 250 г торту на кожного гостя. 
     З практики, гості часто недоїдають до кінця обрані десерти. Така ситуація з солодощами можлива через власні смакові вподобання, харчову непереносимість чи алергію гостей на певні складники. Тому гарним рішенням буде роздрукований склад солодощів разом з назвою. Це можуть бути як милі записи біля кожного десерту, так і невеличкий мольберт в стилі Твого святкування на столі.

     При виборі алкогольних напоїв на основні столи потрібно враховувати загальну кількість гостей (без дітей) і смаки. До речі, про вподобання Твоїх гостей рекомендуємо дізнатись заздалегідь, так як навіть найдосвідченішому організатору буде важко вгадати смаки саме Твоєї публіки. І ще один момент: якщо Ти ретельно підготувалась і знаєш який саме алкоголь вживатимуть Твої гості, існує можливість, що саме в цей вечір людина вибиратиме за настроєм, який впродовж вечора може змінитися.

     Швидше всі розраховували 1 пляшка горілки (0,7 л.) для 2 осіб, але тепер часто навіть забагато 200 мл. /особу ! Тому при складанні меню, ми своїм нареченим детально прораховуємо необхідну кількість алкоголю саме для їхнього свята, враховуючи структуру гостей (вік, співвідношення чоловіків і жінок), вид алкоголю, що бажають подавати.

     Алкогольні напої можуть стояти як на банкетних столах, так і на роздаткових столиках. Коли алкоголь зразу на банкетних столах зменшується ймовірність, що під час виносу страв, гість залишиться без налитого келиха. Алкоголь на роздаткових столиках є показником більш високого рівня обслуговування, правда вимагає відповідної кількості обслуговуючого персоналу (подача страв і поповнення келихів гостей має відбуватися без затримок).

     Щодо безалкогольних напоїв, то ми радимо розраховувати,  1,5-2 л./ос. (залежно від пори  року). Також обов'язково пам'ятай про персонал. Лише мінеральної води для них потрібно 1л./ос. при загальній кількості рідини 2 л/ос. Обов'язково підготуй для музикантів по 2 пляшки негазованої води об'ємом  0,5 л., щоб поставити безпосередньо на сцену біля кожного музиканта.  Для них це вкрай необхідно для виступу.

    Для Твого комфорту радимо в адміністратора уточнити скільки часу орієнтовно займе складання меню (в основному це 1 год. - 1 год. 30 хв.) А ще під кінець складання меню, щоб Ти і батьки були спокійними, можете звірити вже складене меню з нашою рекомендаційною калькуляцією кількості їжі на одного гостя.

     Пам'ятай!!! Правильно складене меню і гості на Твоєму весіллі залишуться ситими і задоволеними! 

 За додатковими питаннями, дзвони +38  098 101 75 75

Або залиш запит і ми Тобі передзвонимо


повернутися до:  Поради